vineri, 21 iulie 2017

"Matusica ingrozitoare"-recenzie



"Matusica ingrozitoare" de la Libris.ro este o carte foarte interesanta!

Autor: David Walliams
Domeniu: beletristica
Grupa de varsta recomandata:10-12 ani.
Cartea are 384 de pagini-hardcover.
Imagini (realizate de Tony Ross) alb-negru prezentand personajele in diverse actiuni.

Personajele principale:
  • fetita Stella Saxby
  • matusica Alberta
  • detectivul Strauss
  • fantoma Funingine
  • Wagner-bufnita bavareza
  • Gibbon-majordomul


Stella este o fetita care traieste sub teroarea matusii Alberta. Aceasta se trezeste intr-o dimineata de iarna , bandajata, intr-o camera, sigura, fara familie.
 "Matusica ingrozitoare" este cea care ii otraveste parintii fetitei facand totul sa para un accident.Aceasta scapa din acest accident pentru ca nu bea din otrava pusa de aceasta.
 Alberta isi doreste resedinta Saxby Hall care apartinea familiei Stellei, iar  pentru a-si duce planul la bun-sfarsit cauta sa o intimideze pe fetita. Dar Stella este ajutata de o fantoma-Funingine-care bantuia prin Saxby Hall.

 Alberta isi doarea sa transforme Saxby Hall intr-un muzeu al bufnitelor impaiate.Avea zeci de exemplare, tinute in acvarii, care "reprezentau o imagine sinitra chair si pentru o fantoma".
 Marea bufnita bavareza pe nume Wagner, era ultimul trofeu pe care aceasta dorea sa-l adauge colectiei sale.
 Dupa mai multe peripetii alaturi de Funingine, Stella o deconspira pe Alberta si-l convinge pe Wagner sa fie de partea sa si sa o ajute. Bufnita, alaturi de alte zeci de pasari au luat-o pe "matusica ingrozitoare" si au "pravalit-o" " din inaltul cerului" si astfel Stella scapa de aceasta.

***

  Cartea aceasta am citit-o in paralel cu Jasmine, pentru a putea avea impreuna diverse "disutii"cu privire la actiunea si personajele din poveste.Ideea mea a fost sa vad cum percepe un copil de 10 ani o astfel de poveste.
  Ceea ce a reprezentat cu adevarat ceva care a "miscat-o" pe Jasmine a fost finalul povestirii.
  Mi-a spus:
  - Mami stiai ca "atunci cand esti copil poti sa vezi tot ce este magic" , iar cand cresti mare nu mai poti?!(acestea erau cumv avorbele spuse de Funingine fetitei Stella)




                             Povestirea Jasminei este aici !

29 de comentarii:

  1. Ehe, se află ceva adevăr în acel final. Cartea pare destul de captivantă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru Jasmine a fost si m-am bucurat mult pentru ca am vazut-o citind chiar si in vacanata la mare!

      Ștergere
  2. Ah, cum poate fi o matusica rea? :(( eu sunt cea mai minunata matusica, sper nepotica mea sa nu creada in aceasta poveste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era rea pentru ca-si dorea averea parintilor :)

      Ștergere
  3. Nu-mi prea placa ca matusica este personajul negativ mai ales acum cand si eu am devenit matusica :)) ar fi trebuit sa fie ceva ruda mai indepartata, in rest cred ca e captivanta povestea.

    RăspundețiȘtergere
  4. David Walliams este unul dintre autorii preferati si de copiii mei. Are un stil subtil, aparte care ii face pe copii sa citeasca cu interes ca sa afle ce se intampla mai departe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...asa este! Mai nou dupa cele 5 carti citite de acest autor, Jasmine s-a apucat sa scrie si ea o carte :))

      Ștergere
  5. Pare o carte foarte draguta pentru cei mici. Cred ca i-ar placea si baietelului meu. Multumim pentru recomandare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cert este ca are "acel ceva" care-i captiveaza pe cei mici!

      Ștergere
  6. O carte interesantă! Anul viitor o recomand și eu picilor mei!

    RăspundețiȘtergere
  7. Din pacate are dreptate, noi adultii ne pierdem puterea de a crede si de a vedea magiile care au loc in jurul nostru.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai ce interesanta carte! O sa o iau si eu. Imi plac si mie cartile copilariei contemporane. Le citesc cot la cot cu fiul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am procedat si eu.Doar asa pot purta "discutii" cu Jasmine pe "marginea" cartii.

      Ștergere
  9. O carte interesant, o sa o iau si eu. Pana se fac copii mei mari sa o citeasca o sa o citesc eu :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumoasa carte. Iar Jasmina este un copil adorabil. Am vazut-o pe youtube.

    RăspundețiȘtergere
  11. ha ha, e draguta povestea. totusi, de ce matusa si nu altcineva? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca innainte a fost" Bunicuta hotomana"!:)

      Ștergere
  12. E o draguta a mica, am vazut si vlogul pe youtube, vine din urma concurenta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce idee faina! Imi place ca aceasta carticica are si o sectiune pentru rezumat. Se vede ca fetita este foarte incantata de poveste. Draga de ea, are parte de multe carti frumoase. Felicitari :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte interesanta si chiar mi=ar place sa o citesc si eu , deci pare ca e de copii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai...e de copii :) Acuma..eu mai am consider copil ...imi palce sa mai cred ca sunt copil (chiar si doar ocazional)

      Ștergere
  15. Am vazut-o pe cea mica si pe youtube cat de incatata era de carticica asta

    RăspundețiȘtergere
  16. :)))) cand eram eu mica nu se gasea asa o varietate de carti pt copii, si citeam de mai multe ori una care-mi placea, la un moment dat...

    RăspundețiȘtergere